הלבשת הבית על פי גילי אונגר

*חלל
בנקודת הזמן

בראש ובראשונה, מי שגר בבתים שאותם אני מלביש הם לקוחותיי, ועל כן הדבר החשוב ביותר עבורי הוא לייצר עבורם סביבה נעימה, נוחה, פרקטית ואוהבת המייצגת את האדם הגר בה.

אמנות ולא עיצוב. בסיס ההתייחסות שלי למלאכת הלבשת הבית הוא אמנות ולא עיצוב: אם בעולם עיצוב הפנים ה"עשה ואל תעשה" הם מושגי יסוד מנחים בבחירת חומרים וביצירת אסתטיקה לחלל הבית; בעולם האמנות, החופש הוא כמעט בלתי מוגבל. לכן, הצבעים, החומרים, הטקסטורות, השפעות תקופתיות ומחוות פרוסים לפני ותוך כדי מינון חמקמק ומארג עדין, הכל מתחבר ליצירה אחת המייצגת את דיירי הבית ומגשימה עבורם חלום.

שפה מקורית חדשה. בעבודתי אני מתמחה ביצירת חיבורים בין שפות עיצוב שונות לכדי שפה מקורית חדשה המשמשת לדיאלוג הספציפי עם הלקוח, שפה המבטיחה תוצאות אחרות ומקוריות ובשונה ממגמת הכפר הגלובלי, שבה סגנונות עיצוב עברו תהליך של האחדה והעדר ייחודיות.

תהליך עבודה משותף. תהליך העבודה מורכב ראשית מהקשבה ללקוח ולבחינת רצונותיו, העלאת רעיונות וסיעור מוחות, תוך דגש על מחשבה ביקורתית, גמישות מחשבתית, התבוננות ויצירתיות.
כל זאת, כאשר שישה פרמטרים עיקריים מנחים אותי בהפיכתו של חלל לבית: צבע, תאורה, ריהוט, טקסטיל, אמנות ואביזרי נוי.

לשוטט, לגלות, ללקט. לכל פרט ופריט הנבחר לחללי הבית השונים ניתנת תשומת לב מלאה ואלה נאספים בקפידה באמצעות שיטוט וליקוט בשווקים, במתחמי עיצוב ובחנויות בוטיק נבחרות, והצגתם ללקוחות. במהלך שיטוטי הרבים כמלקט, אני מבקש לבחור את המיוחד והאחר, את הפריטים אשר יוצרים מפגש ראשוני המעורר ריגוש ודמיון, ועבורם אני מוצא את המיקום המדויק בתמונת החלל בבית.

חלל בנקודת זמן. כל פרויקט פוגש אותי על ציר הזמן בנקודה אחרת. יש בתים שבהם אני נדרש להלבשה חדשה של החלל, יש דירות ובתים בשיפוץ מלא או חלקי שאליהם אני נקרא לייעץ ולהלביש, ובמקרים רבים מלאכתי נעשית במקביל לעבודת האדריכל ומקיפה את הפרויקט מהמסד ועד הטפחות.